Обновление 1.16 – «RUGGED SENTINEL»

Привет, сообщество!

We’ve just updated The Long Dark to version 1.16, introducing our first major update to Survival Mode since we launched WINTERMUTE on August 1st.

Список изменений в версии 1.16[33814]:

ПРИМЕЧАНИЕ: We are still investigating some issues with the Faithful Cartographer achievement; we hope to have it fixed soon and will update shortly.

НОВОЕ!

  • Добавлен Лось на все локации режима выживания.
  • Добавлена болезнь «Сломанные рёбра».
  • Добавлен Плащ из шкуры Лося.
  • Добавлен Ранец из шкуры Лося.
  • Milton is now playable in Survival Mode, as “Mountain Town”, including a full Loot and Wildlife pass.
  • Новая система сохранений для WINTERMUTE.
  • Новые уровни сложности для WINTERMUTE: Green Survivor, Capable Survivor, Hardened Survivor.
  • New Custom Experience Toolbox for Survival Mode.
  • Новый модификатор веса изношенной одежды.
  • Добавлено свечение от Авроры во все регионы. Оно появляется, когда северное сияние активно ночью.

ГРАФИКА

  • Общая чистка текстур.
  • Общая оптимизация графики для улучшения производительности.
  • Снижена непрозрачность пара от дыхания в ночное время.
  • Дополнительные украшательства вокруг АЗС на Прибрежном шоссе.
  • Дополнительные украшательства на Отрадной долине.
  • [Wintermute] Добавлены недостающие текстуры стула в кат-сцене.
  • Исправлены парящие в воздухе кости в медвежьей пещере на Одинокой топи.
  • Исправлены висящие в воздухе деревья в Горном регионе.
  • Исправлено положение солнца во всех локациях, чтобы оно всегда вставало на востоке и садилось на западе.
  • Общая чистка «запредельных» областей.

ГЕЙМПЛЕЙ

  • [Выживание] Исправлена невозможность доступа к турбинной комнате на ГЭС.
  • [Выживание] Исправлен несобираемый лут под кроватью на АЗС.
  • [Выживание] Исправлен несобираемый лут в пещере в Горном Регионе.
  • [Выживание] Общая настройка лута на разрушенной железной дороге.
  • [Выживание] Исправлен неактивный контейнер в подвале охотничьего домика.
  • [Выживание] Исправлены пропущенные трупы и контейнеры на разрушенной железной дороге.
  • [Wintermute] Исправлен баг, блокирующий прогресс, связанный с деревянным ящиком и фонарём в Охотничьем домике.
  • [Выживание] В Милтон теперь можно попасть из Одинокой топи и Загадочного озера.
  • [Wintermute] Fixed missing translated strings for “Lake Gunshots” side mission.
  • [Wintermute] Current episode progress (% Completed) is now displayed as part of Save Game information.
  • [Выживание] Fixed issue where player could get into a half-buried car on Coastal Highway.
  • [Выживание] UI updates to clarify Encumbered and “buffed” carrying capacity states.
  • [Выживание] Loot updates to Pleasant Valley to reflect additional beautifications.
  • [Both] Added numbering to Afflictions in the First Aid UI to make it easier to treat when there are multiple instances.
  • [Both] Fixed some inconsistencies in UIs that presented “cancel” options where that functionality did not exist.
  • [Wintermute] Added some failsafe logic to ensure the Old Bear doesn’t get stuck and prevent completion of the Bear Hunt mission.
  • [Both] Reduced Deer carcass quartering time to 60 minutes, to improve balance against Bear and Moose quartering times.
  • [Wintermute] Modified aurora appearance timings after the player completes the Bear Hunt mission in Episode Two. Aurorae should appear more frequently now.
  • [Both] Controller bumpers can now be used to toggle between Harvesting and Quartering interfaces.
  • [Both] Fixed issue where lit Lantern would be dropped during a Struggle, and end up back in the player’s Backpack without being extinguished, thereby using up all the fuel. Lit Lanterns will now be dropped in a Struggle.
  • [Wintermute] Fixed issues where items returned from a Trust interaction might not appear correctly in the player’s Backpack.
  • [Both] Fixed issue where player camera would be inside the Bear mesh during carcass harvesting.
  • [Wintermute] Fixed issue where player would take no damage when standing inside Grey Mother’s fire.
  • [Выживание] Fixed an issue where a few tunables in Interloper were defaulting to Stalker settings. Interloper should be more challenging now, as a result.
  • [Both] Fixed some bugs with the Struggle system which could sometimes result in the player losing control.

АУДИО

  • Several UI audio elements fixed.
  • [Wintermute] Fixed bug where lit Flare audio could carry into cinematics.
  • Moved triggers for “night is coming” gameplay VO to ensure they happen before it gets dark at dusk.
  • Modified frequency of exploration music in Timberwolf Mountain region.
  • General audio fixes for Grey Mother’s House (Milton). Post Office (Milton), and the Hunting Lodge (Broken Railroad Region)

ОБЩИЕ ИСПРАВЛЕНИЯ

  • [Both] General navmesh updates.
  • [Both] Игра теперь автоматически определяет польский и итальянские языки в соответствии с системными настройками.
  • [Выживание] Added more backer info to Cairns.

ПРИМЕЧАНИЕ ДЛЯ ПОЛЬЗОВАТЕЛЕЙ LINUX: Some Linux users may need to manually install SDL2. This can be done by running ‘sudo apt-get install libsdl2-2.0-0’ in your terminal



Читайте также:

Добавить комментарий