Обновление 1.33 — VIGILANT FLAME

Hello community,

Мы только что обновили The Long Dark до версии 1.33, добавив совершенно новую пустынную локацию, новые механики в игровой процесс, а также многочисленные исправления в обновлении, которое мы назвали «VIGILANT FLAME».

Новый регион Долина тихой реки

Долина тихой реки – это многоуровневый регион, который соединяется с Горным Городком, расширяя часть того же сложного ландшафта, покрывающего Милтон. Новый регион полон водопадов, рек, ручьев и множества скалистых местностей, однако, не содержит построенных человеком укрытий. Это очень сложная дикая местность, внимательно следите за естественными укрытиями, поставьте метки и, возможно, волшебный сигнальный огонь укажет вам путь.

Новая система Ручной кулинарии

Мы переработали систему приготовления пищи, чтобы она больше не была просто пунктом в меню. Вы помещаете свои продукты в консервные банки или кастрюли, или на горячие поверхности – а именно, на камни рядом с горящими кострами или на поверхности на кухонной плите – и просто ждёте когда они приготовятся. Каждому виду продуктов требуется своё время для приготовления. Если вы снимете еду слишком рано, она будет недоготовлена и её употребление может привести к пищевому отравлению. Если вы подождете слишком долго, то можете переварить еду до такой степени, что она станет несъедобной, таким образом, просто зря потратив драгоценные ресурсы на топливо. Воду отныне надо готовить аналогичным образом. Это означает, что вы можете управлять несколькими временными шкалами, но это должно сделать вас свободным для одновременного выполнения других задач.

Буферные воспоминания

Мы добавили новые повествовательные истории в Режим Выживания в виде «Буферных воспоминаний». Это последние документы, хранящиеся в памяти компьютера до того, как вся техника вокруг Great Bear и за его пределами внезапно вышла из под контроля после таинственного полярного сияния. Теперь, когда наступает ночь, и появляется сияние, вы можете увидеть, что на некоторых компьютерных мониторах отображаются фрагменты заметок, писем и информационных отчетов, дающих больше информации о мире The Long Dark. Мы реализовали первую серию «Буферных воспоминаний» в VIGILANT FLAME, в серии определённых мест. Помните, что в каждом месте может быть более одной истории. Вы можете отслеживать обнаруженные воспоминания в разделе «Коллекции» вашего журнала выживания.

Быстрое размещение из кругового меню

Как результат нашей работы над ручной кулинарией, вы можете теперь размещать предметы непосредственно из меню. Это означает, что вам больше необязательно заглядывать в свой рюкзак, чтобы выбрасывать их на землю для последующего размещения. Быстрое размещение будет полезно для декоративной расстановки всяких предметов, и это то, что мы планируем использовать для ориентированного на геймплей размещения в будущем. В настоящее время основным преимуществом является размещение предметов из вашего радиального меню «Продукты» прямо на костёр или печь, для готовки, или размещение кастрюль и консервных банок на готовочных поверхностях для дальнейшего приготовления пищи или топки снега.

Общие исправления

В дополнение к этим четырем основным функциям мы сделали еще десятки исправлений ошибок, улучшили производительность в игре и добавили несколько минут новой музыки в стиле эмбиент в режим выживания.

***

Список изменений в версии 1.33 [37608]:

Общие исправления

  • [All] Исправлен спаун ворон из земли.
  • [All] Исправлено вступительное видео, не учитывающее общие настройки звука.
  • [All] Обновлены локализации.
  • [All] Fixed duplicated resolutions appearing in Options.
  • [All] Fixed FOV being limited to 100.
  • [Пользовательский интерфейс] Fixed inventory actions becoming broken when switching between Keyboard/Mouse and Controller.
  • [Пользовательский интерфейс] Improved responsiveness of Resolution Selector in Options.
  • [Пользовательский интерфейс] Fixed Main Menu flashing briefly before intro video when running the game on Mac or in DX9 mode.
  • [Пользовательский интерфейс] Fixed missing Title when viewing Map Screen in Mountain Town.
  • [Пользовательский интерфейс] Updated Region Description formatting to be more consistent.
  • [Пользовательский интерфейс] Updated UI art to include Climbing Socks.
  • [Пользовательский интерфейс] Fixed Feat progress bars to better represent progress.
  • [Пользовательский интерфейс] Updated Main Menu Custom Mode text to be easier to read.
  • [Пользовательский интерфейс] Fixed Fish appearing with missing or bright colours when taken from a fridge and inspected.
  • [Пользовательский интерфейс] Fixed Earmuffs appearing on Paper Doll when equipping other Accessories.
  • [Пользовательский интерфейс] Moved “Sort” icon in the Inventory screen.
  • [Пользовательский интерфейс] Обновлены подсказки в интерфейсе одежды на всех платформах.
  • [Linux] Исправлен неправильный рендеринг света.
  • [Linux] Исправлена проблема с отсутствием звука у некоторых игроков.
  • [Wintermute] Исправлена проблема, когда на точке сохранения показывался скриншот с предыдущего чекпоинта.

Геймплей

  • [All] Fixed momentary freeze when opening Inventory for the first time.
  • [All] Fixed Light Source menu being unavailable when Flashlight is the only light source.
  • [All] Scaled size of Fish to work with new cooking system.
  • [All] Consolidated UI actions around a single verb – “Use”.
  • [All] Updated controller actions to support new Quick Placement feature.
  • [All] Fixed Aurora not always appearing correctly when player is Passing Time/Resting at specific intervals.
  • [All] Updated cooking surfaces around the world for new Cooking System.
  • [All] Updated Campfire placement
  • [All] Fixed UI not always updating after performing an action such as Purifying water.
  • [All] Fixed Clothing Screen stats not always updating after changing clothing.
  • [All] Fixed Living Off the Land achievement progress being reset when drinking tea crafted from Reishi Mushrooms or Rosehips.
  • [All] Fixed items falling through certain rugs.
  • [All] Fixed missing audio when crafting Tinder from Sticks.
  • [All] Updated instant kill regions on cliff faces to be more forgiving in some locations.
  • [All] Fixed incorrect text appearing when interacting with an active Fire during windy conditions.
  • [All] Updated Disclaimer screen not respecting game language when set to Dutch.
  • [All] Player can no longer eat ruined food from the Inspection screen.
  • [All] Fixed Weak Ice warning persisting if player loads game while standing on Weak Ice.
  • [All] Fixed Bear becoming stuck in animation when not in player’s view.
  • [All] Fixed player being able to become stuck when attacked while Crafting.
  • [All] Fixed Campfire rewarding extra Charcoal.
  • [All] Fixed extra arrow being generated after Harvesting a corpse then saving and reloading.
  • [All] Realigned Wolf positioning when it feeds off a Moose carcass.
  • [All] Adjusted the speed of Rifle shot sound effect when firing indoors.
  • [All] Fixed unintentional movement when player is using the Radial Menu with a Controller.
  • [All] Fixed misaligned blood decal after harvesting corpse.
  • [All] Disabled Radial Menu while holding a stunned Rabbit.
  • [All] Lantern now shows Gallons when Imperial Units are selected. Was showing Ounces previously.
  • [Режим выживания] Fixed Locations Discovered in the Stats screen to account for Regions with variable number of interiors due to ruined structures.
  • [Режим выживания] General fixes for a wide variety of minor locations to make them easier to Survey.
  • [Режим выживания] Fixed rare scenario where WINTERMUTE map could appear in your Survival Mode map list.
  • [Режим выживания] Fixed Moose getting stuck in running animation when it dies while running.
  • [Режим выживания] Fixed not being able to Survey Wolf Carcasses that spawn into the game.
  • [Режим выживания] Fixed arrow trails remaining after firing an Arrow in certain scenarios.
  • [Режим выживания] Removed Stone Church from Faithful Cartographer requirements, as it was causing an issue with legacy game saves.
  • [Режим выживания] Fixed Moose entering hold position when player is holding a light source.
  • [Режим выживания] Fixed wildlife resetting location after player transitions to a new Region/interior.
  • [Режим выживания] Fixed player becoming stuck when saving and loading while on stairs.
  • [Режим выживания] Fixed non-interactable brush near Lonely Lighthouse.
  • [Режим выживания] Improved Moose pathfinding when under trees.
  • [Wintermute] Fixed player being unable to save if they delete all their Story saves, while playing Wintermute.
  • [Wintermute] Fixed several locations where Bear could become stuck during Jeremiah’s Folly mission.
  • [Wintermute] Fixed missing textures on Cache boxes.
  • [Wintermute] Fixed controller input registering during Episode One ending, resulting in UI popup.
  • [Wintermute] Autosave option now only appears when playing Wintermute.
  • [Wintermute] Fixed issue where Player could not enter Hank’s Hatch during the Episode Two side mission if they unlocked the hatch, but were missing the letter.
  • [Wintermute] Fixed deer carcass disappearing at the opening of Episode One if Player interacts with, saves, then reloads game.
  • [Wintermute] Fixed Cabin Fever icon appearing in Story Mode, even though the player can not get Cabin Fever in Story Mode.
  • [Пользовательский режим] Adjusted how Wildlife Flee chance is applied.
  • [Пользовательский режим] Adjusted loot tables.

Графика/Окружение

  • [All] Fixed missing texture from the Burnt Flare when viewed in Inspection mode.
  • [All] Fixed Smoke “glowing” at night or in fog.
  • [Art] Updated Gun Rack scaling to better match Rifle size.
  • [Окружение] Tweaked many item placements.
  • [Окружение] Fixed numerous locations where objects clip into the environment.
  • [Окружение] Polish pass on all Regions.
  • [Окружение] Fixed floating snow banks.
  • [Окружение] Fixed instances of bushes clipping into trees.
  • [Окружение] Fixed Climbing Rope texture not appearing correctly.
  • [Окружение] Fixed stretched texture on fallen tree trunk.
  • [Окружение] Fixed numerous locations where players could become stuck.
  • [Окружение] Updated various tree groups that were missing collision.
  • [Окружение] Fixed some Ropes being difficult to interact with from the bottom.
  • [Окружение] Fixed floating Rosehip bushes in Timberwolf Mountain.
  • [Окружение] Fixed trees and bushes populating the same location in Desolation Point.
  • [Окружение] Fixed Flag clipping into Lake Cabins.
  • [Окружение] Removed extra exterior window on certain cabins.
  • [Режим выживания] Fixed Moose scratch texture on trees appearing stretched.
  • [Wintermute] Fixed Aurora during Episode One introduction sequence flickering at certain angles.


Читайте также:

Добавить комментарий